Pozyskiwanie uwagi odbiorców przybiera obecnie wiele różnych form. Jedną z technik jest wykorzystywanie ciekawych opakowań, które pełnią nie tylko funkcję użytkową, ale i marketingową. Jednak co należy zrobić, by opakowanie lub naklejana na niego etykieta zachęcały do sięgnięcia po określony produkt? Temat ten omawiamy w naszym artykule.
Aby opakowanie dobrze pełniło swoją funkcję reklamową, konieczne jest stworzenie projektu, który przykuwa uwagę już od pierwszej chwili. Wdrażana w życie koncepcja musi być także zgodna z identyfikacją wizualną marki – zarówno jeśli chodzi o przekaz, jak i kolory lub elementy graficzne. Trzecim ważnym elementem jest dopasowanie do aktualnych trendów i projektowanie zgodne z tym, co klient uważa, za modne.
Innym czynnikiem, o którym nie można zapomnieć, jest dopasowanie charakteru opakowania do rodzaju produktu. Propozycje luksusowe, dedykowane dla wyższej klasy odbiorców powinny być zapakowane inaczej niż tańsze produkty tworzone masowo.
Co jeszcze można zrobić, by opakowanie kartonowe przykuwało uwagę odbiorcy? Oto kilka ciekawych wskazówek: